Masz pytania?

sprawdź nasze FAQ
Czy panel kierowcy jest konieczny ?
Panel Kierowcy to narzędzie stworzone z myślą o jak najlepszej i jak najprostszej współpracy między Wami – Kierowcami, a nami, Waszym Partnerem rozliczeniowym.
Jest to niezbędne narzędzie do dobrej współpracy. Dzięki panelowi masz wgląd w swój obrót, swoje rozliczenia, umowy, dokumenty a także wstawiasz faktury kosztowe, które niwelują Twój podatek VAT.
Poprzez panel kierowcy zgłaszasz nam również chęć wypłaty swoich środków.
Podsumowując – wszystko w jednym miejscu !
LEX UBER - jak dostosować się do zmian ?
W związku z ustawą LEX UBER, od 01.01.2021r. aby współpracować z nami na aplikacjach Bolt, Uber, FreeNow niezbędne jest posiadanie wypisu z licencji taxi na samochód którym wykonujesz przejazdy, a także identyfikator kierowcy taxi.

Możesz współpracować z nami w Warszawie i Gdańsku, posiadamy licencję w tych miastach.

Wypis z licencji możesz uzyskać na trzy sposoby:
1. Spotkanie z nami w Twoim mieście i złożenie za Ciebie niezbędnych dokumentów w odpowiednim Urzędzie.
2. Pełnomocnictwo, dzięki któremu samodzielnie możesz złożyć swoje dokumenty w odpowiednim Urzędzie.
3. Dostarczenie dokumentów do naszego fizycznego biura, a my zajmiemy się złożeniem dla Ciebie wniosku.

Wypełnij formularz licencjonowania dostępny pod podanym linkiem:
______________________________________________________________________________

Po wypełnieniu niezwłocznie się z Tobą skontaktujemy i ustalimy najwygodniejszy dla Ciebie sposób licencjonowania.

Jakie dokumenty musisz posiadać aby spełniać wymogi ustawowe, a także otrzymać wypis z licencji?
  • Badania psychotechniczne, a także badania lekarskie na kierowcę TAXI.
  • Zaświadczenie o niekaralności, nie starsze niż 30 dni w momencie składania wniosku.
  • Dowód rejestracyjny pojazdu z dodaną adnotacją TAXI.
  • Skan prawa jazdy.
  • Zdjęcie 3,5 x 4,5 cm potrzebne do wyrobienia dla Ciebie identyfikatora TAXI. (nie jest to obowiązkowe w każdym mieście, w niektórych z nich kierowcy taxi nie są zobowiązani do posiadania identyfikatorów)
  • Jeżeli nie jesteś właścicielem pojazdu – umowa, która potwierdza Twoje prawo do dysponowania pojazdem (np. umowa użyczenia z właścicielem).
  • Umowa najmu, którą posiadasz/będziesz posiadał z nami.
e-Kasa - do czego służy i czy muszę coś robić w związku z jej certyfikacją?
E-Kasa rozlicza Twoje przejazdy na aplikacjach Uber/Bolt jednocześnie zastępując fizyczną kasę fiskalną. Dzięki certyfikacji e-Kas przez Główny Urząd Miar, Bolt/Uber spełniają wszystkie wymogi dotyczące nowej ustawy o przewozie osób w Polsce.

Ty jako Kierowca w związku z wejściem eKas, NIC NIE MUSISZ ROBIĆ. Nie pobierasz żadnej dodatkowej aplikacji, ani nie instalujesz dodatkowego sprzętu w samochodzie obsługującego eKasę. Wszystkie obowiązki związane z użytkowaniem eKas leżą po naszej stronie. Podpinając się pod naszą flotę i wyrabiając wypis z licencji, zaczynając pracę automatycznie „korzystasz” z e-Kasy.
E-Kasa daje przede wszystkim bardzo dużą swobodę realizowania kursów, a także wygodę. Możesz realizować każdy kurs otrzymany na aplikacji, a dodatkowo nie musisz drukować żadnych paragonów.
Dzięki e-Kasie możesz realizować nie tylko kursy bezgotówkowe, ale też gotówkowe poprzez aplikacje Bolt/Uber.
E-Kasa NIE DAJE CI MOŻLIWOŚCI brania kursów z tzw. „słupka” czy postoju taxi. Żeby zabrać pasażera z postoju, konieczne jest nadal posiadanie fizycznego taksometru zamontowanego w samochodzie.
e-Kasę na dzień 01.01.2021r. posiadają dwie aplikacje – Uber i Bolt. Jeżeli jesteś, lub chcesz zostać kierowcą FreeNow musisz posiadać fizyczny taksometr i kasę fiskalną, lub kasotaksometr.

Czy macie zniżki dla kierowców?
Udostępniamy karty paliwowe uprawniające do zniżek na paliwo, dla kierowców współpracujących z nami. (Orlen, BP)

Kierowcy mają również możliwość zakupu części samochodowych w sieci INTER CARS z rabatem nawet do 40 %.

Posiadamy także preferencyjne stawki na ubezpieczenia komunikacyjne.

Czy mogę wynająć od Was samochód?
Oczywiście – posiadamy auta w kilku segmentach uberX, uberCOMFORT, uberBlack, a nawet TESLA 😉
Nie mam skanera, jak dodać faktury i dokumenty?
Polecamy aplikację Tiny Scanner na smartfony. Konwertuje Twoje zdjęcie do formatu PDF i od razu możesz je wstawić na panel.
Co ile się rozliczamy?
Częstotliwość rozliczenia wybiera kierowca. Może to być co tydzień, jak i również nawet co miesiąc. Cena za rozliczenie pozostaje zawsze taka sama. Zlecenia wypłaty dokonujesz w panelu kierowcy.
Podatek VAT
W Drago rozliczamy VAT należny od przejazdów na aplikacjach UBER/BOLT/FREENOW w wysokości 8%.

UberEats/BoltFood – podatek VAT 23%

Pamiętaj, że dostarczając nam faktury kosztowe (paliwo, serwisy, zakup części, akcesoriów samochodowych, doładowania do telefonów, kupno telefonu) znacząco niwelujesz swój podatek VAT! Bierz faktury i wstawiaj je na panel, a więcej pieniędzy zostanie w Twojej kieszeni!

Samochód nie jest zarejestrowany na mnie, czy mogę z wami współpracować?
Możesz się rozliczać z nami na samochodzie niezarejestrowanym na Ciebie – wystarczy, że będziesz posiadał umowę użyczenia pojazdu między Tobą a osobą od której bierzesz owy pojazd w użyczenie.
Umowa użyczenia jest darmowa i znajdziesz ją w google. 🙂

Jeżeli będziesz współpracował z nami na samochodzie którego nie jesteś właścicielem, w wielu miastach podczas procesu licencjonowania zostaniesz poproszony także o okazanie umowy użyczenia między Tobą, a osobą która samochód Ci powierza. W tej umowie powinien być także zapis, że osoba która jest właścicielem pojazdu zgadza się, aby samochód był podnajmowany osobom/firmom trzecim, a także użytkowany jako TAXI.

Jak rozliczamy obrót?
Faktury przychodowe (czyli za przejazdy UBER, BOLT) generują podatek VAT w wysokości 8%.

Faktury kosztowe (paliwo, serwis, etc.) redukują podatek VAT należny od faktur przychodowych (8%).
Dostarczając nam faktury kosztowe, pozwalasz nam na redukcję podatku, a co za tym idzie – więcej zostaje w Twojej kieszeni.

Z tego przywileju możemy skorzystać w następujący sposób – od 23 % VAT (z FV np. na paliwo) odliczamy 50%, czyli połowa z VAT-u z faktury wraca do Twojego obrotu.

Do czego potrzebne są faktury kosztowe?
Wszelkie faktury kosztowe jakie weźmiesz na naszą firmę redukują w znacznym stopniu przyszłe płatności podatkowe, takie jak podatek dochodowy oraz VAT.

Mogą to być faktury paliwowe, serwis, zakup części, wszelkiego rodzaju płyny do samochodu, kosmetyki oraz inne akcesoria samochodowe.

Gdzie znajdę dane Drago do faktury?
Znajdziesz je na stronie głównej.
Do kiedy dostarczać faktury?
Faktury kosztowe (osoby prywatne) – niezbędne do redukowania należnego podatku VAT musisz dostarczyć nam maksymalnie do godz. 12 w poniedziałek przed rozliczeniem, tak aby jak najszybciej zapewnić wypłatę środków. Zalecamy wstawiać na bieżąco aktualne faktury.

Faktury B2B (tylko firmy) – w przypadku firm, powinieneś nam dostarczyć na panel kierowcy najpóźniej do wtorku do godz. 12, tak aby jak najszybciej rozliczyć Twój obrót do wypłaty. Po tym terminie faktury przechodzą na następny okres rozliczeniowy.

Kiedy dostanę przelew?
Przelewy wysyłamy do Kierowców co środę każdego tygodnia, a więc najpóźniej na Twoim koncie przelew zaksięgowany jest w czwartek.
Jeśli nie otrzymasz go do godziny 16 w czwartek (a uprzednio go zleciłeś) prosimy o kontakt z nami.
Jakie aplikacje mogę u Was rozliczać?
UBER/BOLT/FREENOW/UberEats/BoltFood
Jaka jest cena za rozliczenie?
Niezależnie od tego, czy rozliczasz się z nami co tydzień, dwa, trzy tygodnie, lub co miesiąc – przy zleceniu wypłaty środków zapłacisz jedynie 47 zł za rozliczenie swojego obrotu za dwie aplikacje, lub 30 zł za jedną aplikację. Cena za rozliczenie trzech aplikacji (Uber, Bolt, FREE NOW) to 70 zł.

Skontaktuj się z nami!

Drago

oddział Warszawa:
ul. Modlińska 326
03-152 Warszawa

godziny otwarcia:
Poniedziałek - Piątek 10:00 – 20:00
Sobota 10:00 - 15:00

NIP 524 288 18 11

Infolinia

 

Poniedziałek - Piątek 10:00 – 20:00
Sobota 10:00 - 15:00

Obsługa klienta: +48 574 555 422

 

Obsługa Klienta

 

Obsługa Klienta oddział Warszawa oraz obsługa dla obywateli UKR/GE/RUS

Contact for UKR/GE/RUS citizens

tel. +48 530 181 372

e-mail: dragopartner@dragopartner.pl

 

 

Obsługa Klienta oddział Katowice

tel. +48 579 066 199

e-mail: katowice@dragopartner.pl